Allmän information

Mäklarhemmet

Vi erbjuder vår förmedlingstjänst i hela Sverige. Detta innebär att du som mäklare alltid får personlig kontakt direkt med bostadsägaren och istället för skriftliga anbud kontaktar du säljaren direkt.

Vi erbjuder dig ett perfekt sätt att hitta och etablera en kontakt med nya kunder vilket ger dig som mäklare fler försäljningsmöjligheter. Du betalar endast för de objekt du är intresserad av och priset framgår alltid i erbjudandet som vi skickar till dig.

Vi ringer till samtliga säljare (objekt) för att kontrollera kvalitén innan vi skickar ut objektet till er mäklare. Detta ger säljaren chansen att justera/ändra sin förfrågan samt mäklaren en trygghet i att köpa den aktuella förfrågan.

 

Vad erbjuder Mäklarhemmet dig som mäklare?

  • Fler försäljningsmöjligheter
  • Du betalar endast för de objekt du är intresserad av
  • Max fyra andra mäklare kan köpa kontaktuppgifterna till säljaren
  • Direktkontakt med säljaren. Du får tillgång till telefon och mail.

 

Hur gör jag?

När en säljare registrerar sitt objekt skickar vi ut ett erbjudande till dig per mail. Du avgör själv om du vill vara 1 av maximalt 5 mäklare som får kontakta kunden genom att godkänna ett köp direkt i mailen.

Fakturering av de köpta kontaktuppgifterna sker i slutet på månaden. Priset för varje specifikt objekt står alltid tydligt innan du bestämmer dig för om du vill få tillgång till säljarens kontaktuppgifter

 

Vad kostar det?

Du betalar per kontaktuppgift och priset varierar beroende på läge, storlek m.m. Kostnaden för att bli en av max 5 mäklare som kan köpa objektet står alltid tydligt i mailet till er mäklare.

Vi garanterar att maximalt fyra andra mäklare får tillgång till kunduppgifterna. Priset för varje specifikt objekt står alltid tydligt innan du bestämmer dig för om du vill få tillgång till säljarens kontaktuppgifter.

 

Vad krävs för att få erbjudanden från Mäklarhemmet?

Vi kommer skicka ut förfrågan till de mäklare som finns och jobbar i det område där objektet ligger.

Vi eftersträvar att ge varje säljare bästa möjliga förutsättning inför en försäljning och kommer därför skicka förfrågan till en mix av stora och små mäklare vi tror passar för objektet.

 

Reklamation

Ni har rätt att reklamera köp:

  • Som ni inte får kontakt med
  • Där sälj- eller värderingsbehov inte föreligger
  • Där ni redan har en etablerad kontakt med säljaren
  • Då kontakten tidigare köpts av annan leverantör

Vid en eventuell reklamation gäller nedanstående policy:

  • Vi behöver återkoppling om reklamation inom 1 vecka från det att ni köpt kontakten.
  • Då skälet till reklamation är att kontakten tidigare har köpts av annan leverantör ska ni genom ett bifogat mail kunna redogöra för detta.
  • Om ni redan har en etablerad kontakt med säljaren ska kontakten gälla eventuell försäljning av det aktuella objektet. (dvs tidigare kunder där ej dialog om ny försäljning pågår debiteras enligt ordinarie ersättning)
  • Då säljaren har ett reellt behov att sälja eller värdera sin bostad och har bokat möte med annan mäklare via vår tjänst dock inte vill boka möte med er debiteras ni ordinarie ersättning
  • Då ni ej får kontakt med säljaren ska minst 3 försök att nå säljaren via telefon vara genomförda samt e-post utskickat.
  • Reklamationer görs skriftligen via e-post till maklare@maklarhemmet.se. I e-post meddelandet skall skäl till reklamationen anges.

 

Vid frågor är du välkommen att kontakta oss både via mail eller vårt kundtjänst på nedan nummer.

Lycka till önskar vi på Mäklarhemmet!

Mail: maklare@maklarhemmet.se