Så fungerar det

 

Steg för steg

1) Registrera din bostad:

Du beskriver den bostad du önskar sälja genom att fylla i vårt formulär. Informationen används för att finna rätt mäklare i ditt område samt att beskriva din bostad för mäklarna. De mäklare som sedan kontaktar dig är förberedda och medvetna om vad uppdraget gäller. Vi matchar din bostad mot samtliga mäklare i vårt register och skickar ditt objekt till de mäklare vi anser passa dig.

 

2) Vi presenterar vårt urval:

Upp till fem mäklare kan hämta dina uppgifter och när detta sker skickar vi en sammanställning på dessa mäklare till dig med: mäklarfirma, kontaktinformation, samt information om mäklaren.

Mäklarna tar sedan kontakt med dig för att presentera sig och sina tjänster samt boka tid för en kostnadsfri värdering av din bostad. Vi rekommenderar att du bokar ett första möte med samtliga mäklare som hör av sig, detta ökar både din förhandlingsposition och din förmåga att jämföra mäklarna på bästa sätt.

 

3) Jämför och välj mäklare:

Genom att du får in flera offerter under kort tid bildar du dig en tydlig uppfattning om utbudet på marknaden samt vilka förväntningar du kan ha vid försäljning. Priser och förutsättningar varierar så förbered dig därför på att ställa många frågor samt sammanställ dina intryck och gör därefter ett val som känns rätt för just dig.